Thursday, September 03, 2026

Rupa baru (New look of) Kandang Meuh

Salam. Pergi pada hari ke-3 perjalanan baru Aceh.

Peace be upon you. On to the 3rd day of the new trip to Aceh.



Pagi Ahad 30 Ogos 2026 singgah ke komplek makam yang dikenali sebagai Kandang Meuh.
Sunday morning 30 August 2026 stopped by at a tomb complex known as Kandang Meuh.



Saya pernah menunjukkannya dalam artikel Kompleks makam Meuh (Meuh tombs complex) tahun 2009.
I have shown it in the article Kompleks makam Meuh (Meuh tombs complex) tahun 2009.



Ketika itu ia tidak berbumbung seperti ini. Begitu juga keadaan ketika kali terakhir sampai tahun 2019.
At that time it was not roofed like this. So was the condition when last visited in 2019.



Dan dahulu saya tidak sedar adanya maklumat ini. Mungkin kerana terlepas pandang.
And previously I was not aware of this information. Maybe I've overlooked.


















No comments:

Post a Comment